♥ "I'm SPM Candidates :) Wish Me Luck.”
♥4 Ogos 2013♥

Thanks Follow saya

http://matcuoi.com♥Welcome to N.L's blog .. Blog ni sekadar tatapan untuk semua,kalau ada salah dan silap , tegur lah saya :'). Sambil tu , boleh la tengok blog kami ni .. http://our-beloved-us.blogspot.com/ . Terima Kasih "

Wednesday, November 28, 2012

Sedarlah Umat Islam

Assalamualaikum . :) 
Sekarang kita diperhangatkan dgn kisah umat islam di Gaza sedang bertarung nyawa .
 Sebelum tu , jom perdengarkan Qunut Nazilah - UNIC
SIMPATI dengan rakyat di bumi Palestin ,, yang tidak habis-habis dirundung penderitaan angkara askar Yahudi laknatullah ,, yang tidak berperikemanusiaan itu membunuh dengan kejam ,, rakyat yang tidak berdosa mengikut nafsu mereka, sahaja menggunakan senjata canggih apabila dibandingkan dengan senjata batu dan senapang patah di pihak rakyat Palestin yang berjihad mempertahankan bumi tanah air mereka.
Kanak-kanak dan Wanita menjadi mangsa perbuatan terkutuk askar Yahudi ini tanpa belas kasihan sedikit pun ..

Malang sungguh buat penduduk Gaza setelah seorang demi seorang pemimpin mereka mati syahid . Dibunuh dengan kejam melalui roket canggih mereka dan bangunan kediaman yang musnah runtuh oleh peluru berpandu mereka. Kehidupan di bandar Gaza itu seperti mimpi yang amat mengerikan di mana siang dan malam sentiasa diburu dengan ketakutan dan kecemasan kerana peluru ditembak tidak kira masa dan tempat mengikut suka hati mereka sahaja ..

Kekurangan makanan dan minuman ,, serta di malam harinya pula tiada lampu untuk menerangi sinar malam sudah tentu kita dapat merasakan betapa deritanya rakyat Palestin ini .. (tidak sanggup aku tengok ) 

Kereta-kereta kebal askar Israel pula kini mengganas menceroboh bandar Gaza untuk memusnahkan bandar serta membunuh ramai lagi penduduk Gaza.
Tiada siapa yang berani dan tiada negara Islam (termasuklah negara kita , Malaysia ) di mana pun mampu isytiharkan untuk berjuang bagi membebaskan bumi Palestin kerana adalah berpunca umat Islam itu sendiri berbelah bahagi tidak mahu bersatu disebabkan ugutan dari pihak Yahudi seperti Amerika dan negara-negara Barat lain ..

Sebab mengapa jadi begitu sebab mereka dari mula lagi sudah bersatu  , dengan pakatan tentera bersekutu NATOnya  dengan bertujuan utama mereka untuk menyekat kekuatan Islam mungkin kerana dendam Perangan Salib seribu tahun dahulu itu masih menghantui mereka dan negara-negara Islam begitu takut bukan sahaja untuk memerangi mereka tetapi untuk mengangkat muka pun tidak mampu.
Kalau ada pun memandang dari jauh sahaja apa yang berlaku tetapi tidak mampu berbuat apa-apa untuk menentang kaum Yahudi yang sombong dan bongkak ini ..

Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) seolah-olah buat tidak nampak atau tutup sebelah mata sahaja apa yang berlaku dan kekejaman askar Israel terhadap penduduk Palestin seperti tiada tindakan langsung daripada pertubuhan dunia ini ..
Lancarkan boikot terhadap syarikat yang menyokong kekejaman Zionist
 Kalau inilah sikap kita , umat islam terutama sekali apa yang berlaku di Palestin akan berlarutan penderitaan penduduknya di mana setiap ahli keluarga di negara itu pernah terkorban syahid atas perbuatan terkutuk Yahudi itu ..

Sepatutnya penduduk dunia di mana sejumlah lebih kurang 1.5 bilion umat Islam daripada jumlah 7 bilion ini mesti bersatu bagi menentang rejim Yahudi yang hanya 20 juta sahaja dan jangan biarkan mereka bermaharajalela membunuh dan memusnahkan bumi Palestin dimana terletaknya tempat suci Masjid Al-Aqsa iaitu masjid yang ketiga berkat dan pentingnya kepada umat Islam. Jangan sampai Masjid Al-Aqsa dibinasakan nanti baharu hendak bertindak dan itu pun kalau mampu ..

Pemimpin-pemimpin Islam dari seluruh dunia jangan berpeluk tubuh sahaja tetapi mesti bertindak segera untuk memastikan bumi Palestin dibebaskan dari cengkaman Yahudi yang tidak habis-habis menyusahkan rakyat Palestin dan dunia islam yang lainnya juga serta nekad halau mereka dari bumi Palestin dengan cara apa sekali pun walau pun terpaksa beramai-ramai mengangkat senjata berjihad mempertahankan maruah umat Islam sejagat ..

Kalau semuanya bersatu terutama sekali negara-negara Islam disekeliling Tel-Aviv tempat kubu kuat rejim Yahudi ini berpakat menentangnya habis-habisan sudah tentu Islam akan menang dan negara Palestin akan berdaulat kembali ...

Aku yakin jika kita ikhlas dan dapat bersatu menentang rejim Yahudi ,, pertolongan Allah akan sampai dari segenap penjuru kerana bertindak diiringi dengan DOA adalah kekuatan umat islam sebenarnya kerana itu adalah senjata kita ...

Kalau kita semua sebagai umat islam dapat menjalankan amanah membebaskan Palestin ,, bukan sahaja maruah kita dapat dikembalikan malahan , dunia Islam akan bersatu kukuh kembali sebagaimana kukuhnya islam di zaman para Sahabat dahulu ..Marilah umat islam , kita bangkit :)
Syahid Classmate :')
Jangan berhenti berdoa
Hulurkan bantuan anda dari segi kewangan
“Barang siapa mengerjakan kebaikan seberat zarrah, nescaya dia akan melihat (balasan) nya. Dan barang siapa mengerjakan kejahatan seberat zarrah, nescaya dia akan melihat (balasan) nya.” Al-Zalzalah: ayat 7-8
             Hayatilah lirik lagu ni :) ---> Declan Galbraith - Tell Me Why
Ikhlas dari hati dan niat yang suci , :)
Marilah kita bersama-sama mendoakan kejayaan umat Islam :)
Sekian , Wassalam :D

2 comments:

  1. Umat Islam pun lalai...
    Tu pasal la musuh ambil kesempatan.

    ReplyDelete
  2. Doa senjata orang Islam.
    Doakan mereka semoga sentiasa diberi kekuatan.
    Sedekahkan al-Fatihah bagi yg syahid.
    InsyaAllah =)

    ReplyDelete